Ultimate Mortal Kombat

Rok po roku - 2002-2011


2002:

28 stycznia 2002 roku Midway oficjalnie potwierdza, że najnowsza część gry będzie się nazywać Mortal Kombat: Deadly Alliance i zadebiutuje na konsolach obecnej generacji w połowie roku.

Roster dostępny podczas E3 2002

Zanim to jednak nastąpiło gra pojawiła się w maju na E3 2002. Gracze docenili tytuł - chwalili grafikę, cieszyli się z powrotu znanych postaci, mimo iż nie był to jeszcze finalny produkt. Warto wspomnieć, że na tych samych targach zadebiutowała nowa gra Johna Tobiasa i jego Studio Gigante - Tao Feng: Fist Of Lotus.

Materiały reklamujące MK: Deadly Alliance

Ostatecznie piąta część serii zalicza małą obsuwę i debiutuje na konsolach w USA - PlayStation 2, XBox, GameCube oraz GameBoy Advance w listopadzie 2002. Gracze chwalą nową część smoczej serii za wprowadzone zmiany, ciekawe postacie oraz Kryptę i już z początku 2003 roku gra sprzedaje się w nakładzie miliona kopii (w samym tylko USA).


2003:

Ponownie pojawiają się plotki na temat trzeciego filmu Mortal Kombat - Devastation. Do swoich ról mają powrócić Robin Shou, Sandra Hess, Talisa Soto oraz Christopher Lambert. Premiera koniec 2003 roku. 

Z czasem "Deadly Revenge" zmieniło tytuł na "Tournament Edition"

W walentynki MK: Deadly Alliance debiutuje w Europie, a niecały miesiąc później zapowiedziana zostaje Mortal Kombat: Deadly Revenge na GameBoy Advance. Twórcy również zapowiadają, że w 2004 roku może ukazać się kolejna, szósta cześć smoczej sagi.

W marcu ukazuje się również gra Tao Feng: Fist of the Lotus. Zostaje ona wydana tylko na jedną platformę - XBoxa i otrzymuje mieszane oceny.

Reklama MK: Tournament Edition

W maju 'Deadly Revenge' oficjalnie zmienia tytuł na Mortal Kombat: Tournament Edition. Gra ukazuje się w sierpniu 2003 roku i jest rozszerzeniem 'Deadly Alliance' na GBA. Dodaje ona 3 nowe postacie - Sareenę, Sektora oraz Nooba. 


2004:

W lutym 2004 roku Midway oficjalnie zapowiada kontynuacje piątej części - Mortal Kombat: Deception ukazać się na jesień tego samego roku.

"Deception" sprzedało się jak ciepłe bułeczki

Październik 2004 - wpierw ukazuje się Mortal Kombat: Deception na PS2 oraz XBox. Gra zostaje bardzo ciepło przyjęta - chwalono nieco zmieniony gameplay, nowe tryby gry, w tym znakomity Konquest oraz różne mini-gry. Gra ukazuje się również w wersji "Premium Edition" - zawiera ona nagrane filmiki na temat różnych wojowników z rosteru gry oraz automatową wersję Mortal Kombat. Gra jeszcze w tym samym miesiącu sprzedaje ponad milion kopii.
Kilka dni później dostajemy informację o... Mortal Kombat 7 i jej tytule Mortal Kombat: Shaolin Monks. Chwilę później przychodzi sprostowanie - to nowa gra przygodowa obsadzona w uniwersum MK.

Niedługo po premierze szóstej części gry, ogłoszono nową...

Tego samego miesiąca na PS2 oraz XBox ukazuje się również Midway Arcade Treasures 2 - zawierająca automatowe wersje Mortal Kombat, Mortal Kombat II oraz Mortal Kombat 3.

Jeżeli ktoś kiedyś twierdził, że internetowe petycje nie działają to akurat w tym przypadku się mylił. Fani MK stworzyli takową by nakłonić Midway do wydania 'Deception' również na Game-Cuba. Pod koniec roku Boon oficjalnie zapowiada, że gra ukaże się również na konsole Nintendo wraz z powracającymi postaciami - Goro i Shao Kahnem. W tym samym wywiadzie twórca zapowiada również "jednego MK każdego roku". Nic dziwnego - nowe odsłony serii pozwoliły wyciągnąć Midway z finansowego dołka.


2005:

Początek roku to przede wszystkim zbieranie różnych nagród przez MK: Deception, ale także zapowiedź konwersji szóstej odsłony na Playstation Portable oraz Midway Arcade Treasures: Extended Play zawierającej Mortal Kombat II i Mortal Kombat 3 (premiera grudzień 2005).

W sierpniu prace nad Mortal Kombat: Shaolin Monks zostają oficjalnie zakończone, a gra ukazuje się na Playstation 2 oraz XBox we wrześniu 2005 roku (zarówno w USA jak i Europie). Zarówno prasa jak i fani ciepło przyjmują nową przygodówkę w świecie MK. Gra jest chwalona za klimat, świetny tryb kooperacji, brutalność i wciągającą historię. 

Ze wszystkich gier pobocznych w serii, 'Mnichów z Shaolin' wspominam najmilej

Pod koniec października Midway rejestruje kolejną domenę wskazującą na nową część smoczej serii - mkarmageddon.com.


2006:

Już z początku roku, redakcja GameInformer - przekazuje nowe informacje na temat siódmej części gry - Mortal Kombat: Armageddon. Informuje o ponad 60 postaciach z wszystkich poprzednich gier oraz powrocie Konquest i nowych trybach gry. Gra ukazuje się w październiku na Playstation 2 oraz XBox i... nie zbiera przychylnych recenzji. Przede wszystkim widać zmęczenie tematu, posiada bugi, system Kreate-A-Fatality to kpina, a grafika nie zmieniła się od wydania piątej części serii (4 lata!).
Podobnie jak i w wypadku poprzedniczki, również 'Armageddon' dostał swoją edycje 'Premium'. Z ciekawszych rzeczy zawierała ona arcadową wersję Ultimate Mortal Kombat 3, filmiki poświęcone niektórym wojownikom oraz film 'Historia Fatality'.

Wydania kolekcjonerskie MK: Armageddon

Równocześnie na XBox Live Arcade pojawia się automatowa wersja Ultimate Mortal Kombat 3 wzbogacona o tryb rankingowy oraz możliwość pojedynków online.

Posiadacze PSP dostali aż sześciu nowych zawodników!
Miesiąc później ukazuje się zapowiadany 'Deception' na Sony PSP. Mortal Kombat: Unchained bo tak nazywa się gra dodaje nowe postacie oraz tryby gry, ale przechodzi raczej bez echa.


2007:

W kwietniu na Playstation Network ląduje klasyczny Mortal Kombat II. Podobnie jak i wersja UMK3 na XBox Live, tak i jego starszy brat dostaje możliwość pojedynków online, rankingi oraz podbitą rozdzielczość.

Pomijając, że gra była słaba, wykonywanie ruchów tym kontrolerem było denerwujące.

W czerwcu za to na Nintendo Wii ukazuje się Mortal Kombat: Armageddon. Niestety ukazuje się wraz ze wszystkimi bolączkami trapiącymi go na innych platformach. W dodatku w opinii wielu graczy dodać należy bardzo nieciekawe sterowanie.

Ultimate MK na DS zebrało dobre oceny.

Na przełomie listopada i grudnia na Nintendo DS ukazuje się Ultimate Mortal Kombat. Arcadowa wersja UMK3 wzbogacona o kilka usprawnień. Dodano między innymi Puzzle Kombat, chwalono za oprawę graficzną i działający online. Gra zebrała raczej przychylne recenzję.


2008:

Już w styczniu Ed Boon wraz z ekipą zapowiadają, że w tym roku dostaniemy kolejną grę z serii na next-genowe konsole. Podobno twórca serii inspirował się serią Gears of War, a nowy MK ma być "brutalny, mroczny i poważny", a także "przebudowany całkiem od nowa". 

Wtedy się załamałem.

Jakież było zdziwienie graczy kiedy w kwietniu naszym oczom ukazał się pierwszy screen z nowej gry Mortal Kombat Vs. DC Universe.

We wrześniu Midway wypuściło jeszcze Mortal Kombat Kollection - zbiorcze wydanie Deception, Shaolin Monks oraz Armageddon na Playstation 2. Trzy gry w jednym pudełku - nie ma co się nad tym dłużej rozwodzić.

Zbiorcze wydanie w tańszej cenie.

Debiut ósmej części MK (tak MK vs DC jest częścią kanoniczną!) przypadł na listopad 2008 roku. Ukazała się ona na Playstation 3 i XBox 360. O ile sprzedaż gry była zadowalająca, a recenzję w większości pochlebne - tak dla fanów MK ta gra była niczym nóż w plecy. Ograniczona brutalność, nieciekawy finałowy boss oraz niewciągająca rozgrywka to główne zarzuty przeciw temu crossoverowi.
Jako ciekawostkę można dodać, że również i ta gra z serii dostała edycję premium a w niej obecny był krótki komiks Mortal Kombat VS DC Universe: Beginnings narysowany przez Johna Tobiasa/Johna Vogela opowiadający o połączeniu światów obu uniwersów.

W MK vs DC grałem najmniej ze wszystkich gier serii.


2009/2010:

W 2009 roku Midway Games ogłasza bankructwo. Zostaje ono wykupione przez Warner Bros. Mimo tego twórcy serii od razu zabierają się oni za pracę nad MK9 - tym razem zgodnie z poprzednimi zapowiedziami ma być brutalnie, mrocznie i w kategorii "R".

W między czasie twórcy wypuszczają różne ciekawostki na swoje konta społecznościowe. Dowiadujemy się miedzy innymi o niedokończonej grze Mortal Kombat: Fire & Ice - sequelem 'Shaolin Monks' w którym główne role mieli grać Scorpion i Sub-Zero oraz że MKvsDC miało doczekać się kilku DLC, a pierwszym z nich miał być Quan Chi.

Szkice porzuconego projektu "Fire & Ice"

W 2010 z Playstation Network znika Mortal Kombat II, a z XBox Live Ultimate MK3 ze względu na łamanie praw autorskich obecnego właściciela studia.



8 czerwca w sieci debiutuje Mortal Kombat: Rebirth. Ośmiominutowy filmik wyreżyserowany przez Kevina Tancharoena by przekonać włodarzy do powierzenia mu reżyserii najnowszego filmu spod znaku smoka. Film ten, mimo że krótkometrażowy rozpala nadzieje fanów na kolejną filmową część w uniwersum.

Również w czerwcu 2010 ekipa odpowiedzialna za serię Mortal Kombat tworzy swoje własne studio - Netherealm Studios, oficjalnie znajdując się już pod skrzydłami Warner Bros. Niedługo później powstają oficjalne kanały 'Mortal Kombat' w mediach społecznościowych, seria dostaje swoją stronę oraz twórcy wstępnie ustalają premierę MK9 na marzec 2011 roku pokazując pierwszy trailer.



Gra zostaje pokazana na targach E3 tego samego roku i... zachwyca fanów. Okazuje się że będzie to pełny reboot serii - gra brutalna, mroczna z powracającymi ulubionymi wojownikami. 

W sierpniu pojawiają się również plotki o Mortal Kombat HD Kollection czyli remakiem pierwszych trzech części Mortal Kombat wraz z nowymi aktorami oraz odświeżoną grafiką. Gra ma ukazać się już 18 listopada!

A miało być tak pięknie...

Pod koniec roku twórcy potwierdzają, że ekskluzywną postacią na PS3 będzie Kratos, a na iPhone wychodzi Ultimate Mortal Kombat 3.


2011:

Już styczeń nowego roku jest obfity w nowe informacje na temat serii. Kevin 
Tancharoen dostał pozwolenie na nakręcenie serialu internetowego w świecie Mortal Kombat. Mortal Kombat HD Kollection zostało anulowane, a dziewiąta odsłona serii zadebiutuje w sklepach 19 kwietnia.

Kozacka gra w kozackim wydaniu!

Jeszcze na przełomie marca i kwietnia do sprzedaży trafiają Mortal Kombat Tournament Edition Arcade Stick - specjalnie dedykowany grze kontroler oraz Mortal Kombat: Songs Inspired by the Warriors - album-składanka z utworami dedykowanymi wojownikom. Na ulice miast w USA wyjeżdżają ciężarówki reklamujące najnowszą grę z serii. Promocja rusza pełną parą.

12 kwietnia dostępny jest już pierwszy odcinek serialu Mortal Kombat Legacy. Fani są usatysfakcjonowani, ale to wciąż nie to. Dopiero 19.04 odbywa się wielkie święto. Tego dnia Mortal Kombat (2011) debiutuje na Playstation 3 oraz XBox 360. Zarówno gracze jak i krytycy są jednogłośni - seria wróciła niczym feniks z popiołów. Świetny gameplay, masa nowych trybów, brutalność. To wszystko czym Mortal Kombat kupił nas ponad dekady temu wróciło. Średnia ocen mówiła sama za siebie - mamy hit!
Gra ukazała się również w kolekcjonerskiej wersji wraz figurką walczących ze sobą Scorpiona i Sub-Zero

MK: The Movie wreszcie w wysokiej rozdzielczości!

Nieco w cieniu gry, tego samego dnia ukazało się wznowienie Mortal Kombat: The Movie oraz Mortal Kombat: Annihilation na Blu-Ray. Chociaż obraz i dźwięk stały na wysokim poziomie to na płytach próżno było szukać czegokolwiek więcej - żadnych materiałów zza kulis, wyciętych scen itp. Jedynie Mortal Kombat - The Journey Begins i trailer na płycie z pierwszym filmem i sam trailer na drugiej.

Dobre i to :)

W sierpniu natomiast na Playstation 3 i Xbox 360 ukazuje się Mortal Kombat Arcade Kollection - zbiór pierwszych części oryginalnej trylogii (MK1, MK2, UMK3) wraz z dodatkowym trybem online, rankingami itp. 
Gracze odkopali również obrazek z tytułem Mortal Kombat Vitality - grę która miała zadebiutować na PS Vita w pierwszym kwartale 2012 roku.

Legacy było dobre, ale nic więcej.

W listopadzie na Blu-Ray debiutuje również pierwszy sezon Mortal Kombat Legacy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz